West International är ett företag du garanterat har träffat utan att veta om det. De erbjuder transaktion- och betalningslösningar för hotell, restaurang, handel och bank. Tiden var inne för dem att få en mer uppdaterad och modern grafisk identitet. Vi gjorde två förslag och det hela slutade med att företaget bytte namn till just Westpay.
Parallellt med identitetsprojektet pågick nämligen funderingar på ett namnbyte. Om vi hade ett finger med i spelet i namnbytet låter vi vara osagt. Det vi däremot kan säga är att de blev väldigt glada över förslaget och heter numera Westpay.
West International jobbar med finansteknologi. Ett företag vars affärsidé är säkra betalningar behöver självklart kännas trovärdigt och seriöst. Med det som utgångspunkt lyckades vi hitta en lösning som andas både professionalism och lyhördhet samtidigt som den känns modern. Vi byggde upp identiteten med prickar och streck på ett sätt som passar den visuella värld fintech befinner sig i.
Vår ambition med logotypen är att betraktaren snabbt ska förstå vilken bransch det handlar om men naturligtvis vill vi också addera det där lilla extra som särskiljer Westpay från resten av branschen. Och vi vågar nog säga att vi har lyckats. Vad säger du?