Ibland får kärleken oss att flytta och ibland är det jobbet. När flytten är jobbrelaterad och det är en ny stad man ska etablera sig i kan det vara svårt att hitta någonstans att bo. Tur då att Easyflat kan rycka ut. De hyr ut lägenheter till svenska och utländska företag som letar boende till sina anställda. Lägenheterna är möblerade och utrustade med både sängkläder och wifi, så det är bara att flytta in. Superbekvämt. Easyflat tyckte däremot inte att deras gamla logotype fungerade lika bra som deras affärsidé. Logotypen var svåranvänd och kändes lite skrikig. Då ryckte Brandma ut.
Easyflat ville vara tydligare med vad de erbjuder sina kunder. Och, precis som många andra företag, ville de nå ut till nya kundgrupper. De ledord vi fick med oss från vårt möte med dem var: strukturerat, tydligt, pålitligt, enkelt och stabilt.
Eftersom Easyflat erbjuder unika lösningar till varje kund började vi experimentera med linjer som för tankarna till flexibelt boende och olika typer av bostäder. Logotypen utformades så att linjerna ramar in namnet och skapar en känsla av trygghet, stabiltet och ordning.
Linjerna blev sedan till mönster som också ger associationer till planlösningar, fönsterkarmar och andra byggnadsmaterial. Rakt och direkt utan krusiduller men även anpassningsbart – precis som Easyflat.